Oostendse Verhalen

Sinds 2001 de site over Oostende, zijn taal, cultuur en bevolking

Zoeken op de site

Gebruikerswaardering: 0 / 5

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
 

Britse wetenschappers bewijzen dat technologie in de klas motiverend werkt. Van rekenmachine tot tablet, alle technologische snufjes helpen je de lessen positiever te beleven. “Onderwijs moet jongeren voorbereiden op de echte, technologische wereld”, stellen onderzoekers van King’s College London. “Op de werkvloer wordt er amper pen en papier gebruikt.”

“Variatie is heel belangrijk om leerlingen te motiveren en om elke leerling aan bod te laten komen”, weet Bram Faems, een ICT-expert. “Zo komen verlegen leerlingen bij een groepswerk misschien minder aan bod, maar steken ze wel enorm veel op door naar een leraar te zitten luisteren. Een tablet brengt afwisseling in de les, maar mag geen verplicht nummertje worden. Bovendien: als je jouw leraren niet leert hoe je op een andere manier les kan geven dankzij een tablet, dan wordt een iPad een domme vervanger van papier in plaats van een krachtige tool.”

Leerlingen zijn alvast te vinden voor tablets. “Ik moet minder boeken meesleuren naar school!”, schreeuwt Vicky (16). “Ik vergat altijd mijn agenda in te vullen. Nu doet de leerkracht dat voor mij!”, vult Jonas (15) verder aan. “De lessen zijn ook een pak minder saai.”

Bron: www.maks.be

FG_AUTHORS:

Read more http://www.oostende.be/nieuwsdetail.aspx?id=7367

Login Form