Oostendse Verhalen

Sinds 2001 de site over Oostende, zijn taal, cultuur en bevolking

Zoeken op de site

Gebruikerswaardering: 0 / 5

Ster inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactiefSter inactief
 

Buurtwinkels zijn nodig om aangename en leefbare buurten te behouden. Ook op het vlak van sociale controle en veiligheid vervullen de plaatselijke handelszaken een belangrijke rol: een handelaar is de eerste wijkagent.

Voor de promotiecampagne van de buurtwinkels werd door Babs Design een passend logo ontworpen. Dit logo staat ook op het handige stadsplan van de Vuurtorenwijk. Naast een overzicht van de straten bevat dit plan ook informatie over de handelaars en vrije beroepen in dit stadsdeel. De kaart kwam tot stand in samenwerking met de Handelaarsbond Vuurtoren.

Met deze kaart wil het Economisch Huis de nieuwe bewoners van de Vuurtorenwijk bekend maken met het gevarieerde netwerk van handelszaken in deze buurt. De kaart wordt verspreid bij alle bewoners van het Militair Hospitaal en later ook bij de bewoners van het nieuwe project aan de Hendrik Baelskaai. Ook de immokantoren zullen de nieuwe plannetjes van de buurtwinkels verspreiden.

Na de Vuurtorenwijk (in augustus), komen in september de wijken Konterdam, Stene en Zandvoorde aan bod. In oktober is het de beurt aan Mariakerke en Raversijde. 

Deze actie is complementair aan de acties voor het centrum rond shoppen op zondag en het project in de Belle Epoquewijk.

Meer info bij het Economisch Huis Oostende, www.oostendewerkt.be.

FG_AUTHORS:

Read more http://www.oostende.be/nieuwsdetail.aspx?id=6978

Login Form